Uppdaterad 20:44:

Nja, väldig svår start för Erik. Men jag är väldigt säker på att han går vidare. Tove sjöng nyss också innan reklamen började och det var verkligen bra. Är säker på att hon (och Erik) kommer bli något väldigt stort inom artist-livet.

Får ta och citera min mamma också: "Hon är en ny madonna."

Ooooooh, om 5 minuter börjar den första kvalfinalen. Nu vet jag inte riktigt hur kvalfinalen fungerar, men jag har två favoriter som jag håller starkt på.

Den ena heter Erik och han har en sjukt grym röst. Gör mig lite avundssjuk också faktiskt. Vill också ha en så bra röst som han har.

Den andra är Tove. Hon sjunger sjukt vackert och de senaste gångerna hon sjungt, så har hon verkligen gjort rätt låtval.

Nu ska jag ta plats framför TV:n med chips och läsk, ses! :)
Erik Grönvall från Idol! Tove från idol!